نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شادیان ، محمدحسین، نویسنده عنوان : بحث در استعاره و بررسی آن در پانصد غزل کلیات شمس تکرار نام مولف : /گردآورنده محمدحسین شادیان؛استاد راهنما علیمحمد پشتدار ؛ استاد مشاور فاطمه کوپا سال نشر : 1386 صفحه شمار: 199ورق ویژگی : جدول، نمودار مواد همراه : 1 لوح فشرده یادداشت کتابنامه: ص. 197-199 شناسه افزوده : دانشگاه پیامنور دانشکده ادبیات و علوم انسانی پشتدار ، علیمحمد (1339 -)، استاد راهنما کوپا ، فاطمه (1340 -)، استاد مشاور موضوعها : اصفا
مولوی، جلالالدین محمد بن محمد، 604 - 672ق ؛ -- دوستان و آشنایان ؛ -- Friends and associates ؛ استعاره ؛ استعاره مصرحه ؛ استعاره مکنیه ؛ غزل ؛ تحلیل ادبی ؛ قرن 7 ق ؛ شعر فارسی ؛ سرگذشتنامههای فردیچکیده : پژوهش حاضر از مقدمهای نسبتا گسترده در مورد زندگینامهی مولانا، افکار وی، ویژگیهای غزلیات شمس، و عناصر و موسیقی درونی آنها تشکیل شده است، در این تحقیق ابتدا به سابقه علوم بلاغی پرداخته شده و سپس استعاره و انواع آن مورد بررسی قرار گرفته است و شواهدی از کلیات شمس برای هرکدام از آنها آورده شده. در پایان انواع استعاره در 500 غزل مولانا از غزل 1500 تا 2000 مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و جدول کارکرد آمار و ارقام در پایان ارائه شده است. واژگان کلیدی: استعاره، مستعار، مستعارمنه، مستعار له، جامع، مشبه، مشبهبه، مصرحه، مجرده، مرشحه، مطلقه، مکنیه، تشخیص، تبعیه. نتیجه پژوهش نشان میدهد که تعداد 566 بیت از استعاره مصرحه است؛ تعداد 551 بیت استعاره مکنیه است؛ تعداد 36 بیت استعاره تبعیه است؛ و تعداد یک بیت استعاره مرکب است لینک فایل دیجیتالی : http://dl.nlai.ir/UI/335b0851-1f95-496c-b18a-96d902be3d58/Catalogue.aspx لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7594 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت
سرشناسه شادیان ، محمدحسین، نویسنده عنوان : بحث در استعاره و بررسی آن در پانصد غزل کلیات شمس تکرار نام مولف : /گردآورنده محمدحسین شادیان؛استاد راهنما علیمحمد پشتدار ؛ استاد مشاور فاطمه کوپا ناشر: [تهران] : دانشگاه پیامنور٬ دانشکده ادبیات و علوم انسانی٬ گروه زبان و ادبیات فارسی سال نشر : 1386 صفحه شمار: 1 لوح فشرده ویژگی : سیاه و سفید٬ بیکلام٬ 4/1 5 اینچ شناسه افزوده : دانشگاه پیامنور دانشکده ادبیات و علوم انسانی پشتدار ، علیمحمد (1339 -)، استاد راهنما کوپا ، فاطمه (1340 -)، استاد مشاور موضوعها : اصفا
مولوی، جلالالدین محمد بن محمد، 604 - 672ق ؛ -- دوستان و آشنایان ؛ -- Friends and associates ؛ استعاره ؛ استعاره مصرحه ؛ استعاره مکنیه ؛ غزل ؛ تحلیل ادبی ؛ قرن 7 ق ؛ شعر فارسی ؛ سرگذشتنامههای فردیلینک فایل دیجیتالی : http://dl.nlai.ir/UI/335b0851-1f95-496c-b18a-96d902be3d58/Catalogue.aspx لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7595 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت ![]()
بررسی تأثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل (1386) / دوست کامی ، ویدا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه دوست کامی ، ویدا، نویسنده عنوان : بررسی تأثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل تکرار نام مولف : /پژوهشگر ویدا دوست کامی؛استاد راهنما محمد شبیری ؛ اساتید مشاور مسعود گنجی، محمد نریمانی سال نشر : 1386 صفحه شمار: 162،VIIIورق ویژگی : جدول، نمودار، پرسشنامه یادداشت چکیده: فارسی- انگلیسی
کتابنامه: ص. 114-121شناسه افزوده : شبیری خاقانی ، محمد (1316 -)، استاد راهنما دانشگاه پیامنور دانشکده ادبیات و علوم انسانی نریمانی ، محمد (1343 -)، استاد مشاور موضوعها : اصفا
عزت نفس ؛ دانشآموزان متوسطه ؛ تصویر خویشتن ؛ اعتماد بهنفس ؛ موفقیت تحصیلی ؛ روانشناسی آموزش و پرورش ؛ ایرانچکیده : این پژوهش به منظور بررسی تاثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل انجام گرفته است. بر این اساس تعداد 282 نفر از دانشآموزان با روش نمونهگیری طبقهای خوشهای انتخاب و با ابزار پرسشنامه سنجیده شدهاند. نتیجه اینکه رابطهی بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در کل، در سطح اطمینان 95 درصد تائید شده و تفاوت خودپندارهی دانشآموزان دختر و پسر در تعامل با نوع مدرسه تائید نشده است، اما خودپندارهی دانشآموزان دختر از دانشآموزان پسر در سطح اطمینان 95 درصد بیشتر است. تفاوت خودپندارهی دانشآموزان انواع مدارس در سطح اطمینان 95 درصد تائید شد که ترتیب آن از بیشترین به کمترین عبارت است از: غیرانتفاعی، عادی، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، تفاوت بین عزت نفس دانشآموزان دختر و پسر در تعامل با نوع مدرسه در سطح اطمینان 95 درصد معنیدار نیست، عزت نفس دانشآموزان دختر از دانشآموزان پسر در سطح اطمینان 95 درصد بیشتر است و تفاوت عزت نفس دانشآموزان انواع مدارس در سطح اطمینان 95 درصد معنیدار است. کلیدواژه: خودپنداره، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی، استعدادهای درخشان لینک فایل دیجیتالی : http://dl.nlai.ir/UI/a1fcdc01-3cae-47e4-9c07-756cd0cb00a4/Catalogue.aspx لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=2516 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت ![]()
بررسی تأثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل (1386) / دوست کامی ، ویدا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه دوست کامی ، ویدا، نویسنده عنوان : بررسی تأثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل تکرار نام مولف : /پژوهشگر ویدا دوست کامی؛استاد راهنما محمد شبیری ؛ اساتید مشاور مسعود گنجی، محمد نریمانی سال نشر : 1386 صفحه شمار: 162،VIIIورق ویژگی : جدول، نمودار، پرسشنامه یادداشت چکیده: فارسی- انگلیسی
کتابنامه: ص. 114-121شناسه افزوده : شبیری خاقانی ، محمد (1316 -)، استاد راهنما دانشگاه پیامنور دانشکده ادبیات و علوم انسانی نریمانی ، محمد (1343 -)، استاد مشاور موضوعها : اصفا
عزت نفس ؛ دانشآموزان متوسطه ؛ تصویر خویشتن ؛ اعتماد بهنفس ؛ موفقیت تحصیلی ؛ روانشناسی آموزش و پرورش ؛ ایرانچکیده : این پژوهش به منظور بررسی تاثیر خودپنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل انجام گرفته است. بر این اساس تعداد 282 نفر از دانشآموزان با روش نمونهگیری طبقهای خوشهای انتخاب و با ابزار پرسشنامه سنجیده شدهاند. نتیجه اینکه رابطهی بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در کل، در سطح اطمینان 95 درصد تائید شده و تفاوت خودپندارهی دانشآموزان دختر و پسر در تعامل با نوع مدرسه تائید نشده است، اما خودپندارهی دانشآموزان دختر از دانشآموزان پسر در سطح اطمینان 95 درصد بیشتر است. تفاوت خودپندارهی دانشآموزان انواع مدارس در سطح اطمینان 95 درصد تائید شد که ترتیب آن از بیشترین به کمترین عبارت است از: غیرانتفاعی، عادی، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، تفاوت بین عزت نفس دانشآموزان دختر و پسر در تعامل با نوع مدرسه در سطح اطمینان 95 درصد معنیدار نیست، عزت نفس دانشآموزان دختر از دانشآموزان پسر در سطح اطمینان 95 درصد بیشتر است و تفاوت عزت نفس دانشآموزان انواع مدارس در سطح اطمینان 95 درصد معنیدار است. کلیدواژه: خودپنداره، عزت نفس، پیشرفت تحصیلی، استعدادهای درخشان لینک فایل دیجیتالی : http://dl.nlai.ir/UI/a1fcdc01-3cae-47e4-9c07-756cd0cb00a4/Catalogue.aspx لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=2530 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت