تحقیق حاضر با هدف تعیین پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموزان و دبیران غیر تربیت بدنی دبیرستان های شهر اصفهان، سعی نموده است تاثیر مولفه های زیر در ارتقاء پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی را بررسی نماید. ویژگیهای شخصی و رفتاری، مهارت های تخصصب و حرفه ای، ویژگی های ظاهری، عوامل مادی، امکانات ورزشی، برنامه ریزی های آموزشی، روش تحقیق کمی و از نوع توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان (78000 نفر) و دبیران غیر تربیت بدنی (4800 نفر) دبیرستان های شهر اصفهان در سال تحصیلی 85 - 84 می باشند. تعداد 310 نفر دانش آموز و تعداد 150 نفر دبیر غیر تربیت بدنی به روش تصادفی خوشه ای هدفمند متناسب با حجم نواحی پنجگانه و منطقه جی شهر اصفهان به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از پژوهش مشخص نمود، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری، مهارتهای تخصصی و حرفه ای ، ویژگیهای ظاهری، عوامل مادی، امکانات ورزشی و برنامه ریزی های آموزشی بیش از سطح متوسط بر پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی تاثیر مثبت دارد. تفاوت نظرات دانش آموزان دختر و پسر معنی دار نیست. بین نظرات دانش آموزان اول و سوم دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد. بین نظرات دبیران زن و مرد تفاوت معنی دار وجود دارد
تحقیق حاضر با هدف تعیین پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی از دیدگاه دانش آموزان و دبیران غیر تربیت بدنی دبیرستان های شهر اصفهان، سعی نموده است تاثیر مولفه های زیر در ارتقاء پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی را بررسی نماید. ویژگیهای شخصی و رفتاری، مهارت های تخصصب و حرفه ای، ویژگی های ظاهری، عوامل مادی، امکانات ورزشی، برنامه ریزی های آموزشی، روش تحقیق کمی و از نوع توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان (78000 نفر) و دبیران غیر تربیت بدنی (4800 نفر) دبیرستان های شهر اصفهان در سال تحصیلی 85 - 84 می باشند. تعداد 310 نفر دانش آموز و تعداد 150 نفر دبیر غیر تربیت بدنی به روش تصادفی خوشه ای هدفمند متناسب با حجم نواحی پنجگانه و منطقه جی شهر اصفهان به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از پژوهش مشخص نمود، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری، مهارتهای تخصصی و حرفه ای ، ویژگیهای ظاهری، عوامل مادی، امکانات ورزشی و برنامه ریزی های آموزشی بیش از سطح متوسط بر پایگاه اجتماعی دبیران تربیت بدنی تاثیر مثبت دارد. تفاوت نظرات دانش آموزان دختر و پسر معنی دار نیست. بین نظرات دانش آموزان اول و سوم دبیرستان تفاوت معنی داری وجود دارد. بین نظرات دبیران زن و مرد تفاوت معنی دار وجود دارد