هدف پژوهش بررسی نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران است پژوهش شامل موارد ذیل است: تاریخچهی کاشیکاری در عهد ایران باستان دوران پس از اسلام، عصر معاصر، نحوهی ساخت انواع کاشیها، کارگاههای کاشیکاری و بررسی نقش رسانهای نقوش روی کاشی. نتیجه حاصله در این تحقیق نشان از موفقیت در ایجاد رابطه میان این نقوش و مخاطب دارد. با اینکه نمیتوان از این ضعف که شاید بسیاری از مخاطبان بدون داشتن اطلاع قبلی از موضوع این داستانها در اولین برخورد با آنها قادر به برقراری ارتباط و درک مضمون دقیق داستانهای روایت شده بر روی این کاشیها نمیباشند چشم پوشید. اما در نهایت این مورد دلیل بر رد قدرت تصویری و رسانهای نقوش نمیباشد زیرا که با بررسی تاریخچهی ترسیم این نقوش و همچنین بررسی زیبایی شناسانهی آنها و قوانین ارتباط تصویری و توجه به مکانهای انتخاب شده برای نصب میتوان به این باور رسید که کاشیها همواره در جذب مخاطب قدرتمند عمل کردهاند