نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ابوسعیدی ، یلدا، نویسنده عنوان : نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران تکرار نام مولف : /پژوهشگر یلدا ابوسعیدی؛استاد راهنما محمدعلی بنیاسدی ؛ استاد مشاور فریدون امیدی سال نشر : 1387 صفحه شمار: [ج]، 127، 1 ورق ویژگی : مصور (بخشی رنگی) یادداشت چکیده: فارسی- انگلیسی
کتابنامه: ص. 127شناسه افزوده : بنیاسدی ، محمدعلی (1334 -)، استاد راهنما دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده هنر و معماری موضوعها : اصفا
کاشی کاری ؛ هنر ایرانی ؛ کاشی سازی ؛ بررسیهای تاریخی ؛ ارتباط دیداری ؛ نقاشی روی کاشی ؛ Tile Painting* ؛ کاشی و کاشیکاری ایرانی ؛ نقشهای تزئینی ؛ هنر معاصر ؛ تاریخ اسلام ؛ ایران باستان ؛ اسلام ؛ ایرانچکیده : هدف پژوهش بررسی نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران است پژوهش شامل موارد ذیل است: تاریخچهی کاشیکاری در عهد ایران باستان دوران پس از اسلام، عصر معاصر، نحوهی ساخت انواع کاشیها، کارگاههای کاشیکاری و بررسی نقش رسانهای نقوش روی کاشی. نتیجه حاصله در این تحقیق نشان از موفقیت در ایجاد رابطه میان این نقوش و مخاطب دارد. با اینکه نمیتوان از این ضعف که شاید بسیاری از مخاطبان بدون داشتن اطلاع قبلی از موضوع این داستانها در اولین برخورد با آنها قادر به برقراری ارتباط و درک مضمون دقیق داستانهای روایت شده بر روی این کاشیها نمیباشند چشم پوشید. اما در نهایت این مورد دلیل بر رد قدرت تصویری و رسانهای نقوش نمیباشد زیرا که با بررسی تاریخچهی ترسیم این نقوش و همچنین بررسی زیبایی شناسانهی آنها و قوانین ارتباط تصویری و توجه به مکانهای انتخاب شده برای نصب میتوان به این باور رسید که کاشیها همواره در جذب مخاطب قدرتمند عمل کردهاند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=5476 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ابوسعیدی ، یلدا، نویسنده عنوان : نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران تکرار نام مولف : /پژوهشگر یلدا ابوسعیدی؛استاد راهنما محمدعلی بنیاسدی ؛ استاد مشاور فریدون امیدی سال نشر : 1387 صفحه شمار: [ج]، 127، 1 ورق ویژگی : مصور (بخشی رنگی) یادداشت چکیده: فارسی- انگلیسی
کتابنامه: ص. 127شناسه افزوده : بنیاسدی ، محمدعلی (1334 -)، استاد راهنما دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده هنر و معماری موضوعها : اصفا
کاشی کاری ؛ هنر ایرانی ؛ کاشی سازی ؛ بررسیهای تاریخی ؛ ارتباط دیداری ؛ نقاشی روی کاشی ؛ Tile Painting* ؛ کاشی و کاشیکاری ایرانی ؛ نقشهای تزئینی ؛ هنر معاصر ؛ تاریخ اسلام ؛ ایران باستان ؛ اسلام ؛ ایرانچکیده : هدف پژوهش بررسی نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران است پژوهش شامل موارد ذیل است: تاریخچهی کاشیکاری در عهد ایران باستان دوران پس از اسلام، عصر معاصر، نحوهی ساخت انواع کاشیها، کارگاههای کاشیکاری و بررسی نقش رسانهای نقوش روی کاشی. نتیجه حاصله در این تحقیق نشان از موفقیت در ایجاد رابطه میان این نقوش و مخاطب دارد. با اینکه نمیتوان از این ضعف که شاید بسیاری از مخاطبان بدون داشتن اطلاع قبلی از موضوع این داستانها در اولین برخورد با آنها قادر به برقراری ارتباط و درک مضمون دقیق داستانهای روایت شده بر روی این کاشیها نمیباشند چشم پوشید. اما در نهایت این مورد دلیل بر رد قدرت تصویری و رسانهای نقوش نمیباشد زیرا که با بررسی تاریخچهی ترسیم این نقوش و همچنین بررسی زیبایی شناسانهی آنها و قوانین ارتباط تصویری و توجه به مکانهای انتخاب شده برای نصب میتوان به این باور رسید که کاشیها همواره در جذب مخاطب قدرتمند عمل کردهاند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=5498 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ابوسعیدی ، یلدا، نویسنده عنوان : نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران تکرار نام مولف : /پژوهشگر یلدا ابوسعیدی؛استاد راهنما محمدعلی بنیاسدی ؛ استاد مشاور فریدون امیدی سال نشر : 1387 صفحه شمار: [ج]، 127، 1 ورق ویژگی : مصور (بخشی رنگی) یادداشت چکیده: فارسی- انگلیسی
کتابنامه: ص. 127شناسه افزوده : بنیاسدی ، محمدعلی (1334 -)، استاد راهنما دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده هنر و معماری موضوعها : اصفا
کاشی کاری ؛ هنر ایرانی ؛ کاشی سازی ؛ بررسیهای تاریخی ؛ ارتباط دیداری ؛ نقاشی روی کاشی ؛ Tile Painting* ؛ کاشی و کاشیکاری ایرانی ؛ نقشهای تزئینی ؛ هنر معاصر ؛ تاریخ اسلام ؛ ایران باستان ؛ اسلام ؛ ایرانچکیده : هدف پژوهش بررسی نقش رسانهای کاشی در تاریخ و هنر ایران است پژوهش شامل موارد ذیل است: تاریخچهی کاشیکاری در عهد ایران باستان دوران پس از اسلام، عصر معاصر، نحوهی ساخت انواع کاشیها، کارگاههای کاشیکاری و بررسی نقش رسانهای نقوش روی کاشی. نتیجه حاصله در این تحقیق نشان از موفقیت در ایجاد رابطه میان این نقوش و مخاطب دارد. با اینکه نمیتوان از این ضعف که شاید بسیاری از مخاطبان بدون داشتن اطلاع قبلی از موضوع این داستانها در اولین برخورد با آنها قادر به برقراری ارتباط و درک مضمون دقیق داستانهای روایت شده بر روی این کاشیها نمیباشند چشم پوشید. اما در نهایت این مورد دلیل بر رد قدرت تصویری و رسانهای نقوش نمیباشد زیرا که با بررسی تاریخچهی ترسیم این نقوش و همچنین بررسی زیبایی شناسانهی آنها و قوانین ارتباط تصویری و توجه به مکانهای انتخاب شده برای نصب میتوان به این باور رسید که کاشیها همواره در جذب مخاطب قدرتمند عمل کردهاند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=5515 زبان مدرک : فارسی
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت فاقد شماره ثبت